Kentin "temiz enerji" hedefleri doğrultusunda güneş enerjisi yatırımları da 2025’e damga vurdu. Batıkent İtfaiye Binası’nın ardından Makine İkmal Depo çatısında da GES kurulumları devam ederken, Mamuca GES tesisleri toplamda 2 milyon 734 bin 312 kWh temiz enerji üreterek karbon ayak izinin düşürülmesinde kilit rol oynadı. Yerel başarısını uluslararası arenaya da taşıyan Eskişehir, NetZeroCities ve FEAST gibi programlar aracılığıyla Avrupa'nın önemli şehirleriyle teknik iş birlikleri gerçekleştirdi. Eğitim çalışmalarını da ihmal etmeyen belediye; ESMEK, kadın eğitimleri ve okullarda düzenlediği farkındalık programlarıyla iklim bilincini toplumun her kesimine yaydı.
Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, 2025 yılındaki bu başarıların ortak bir vizyonun ürünü olduğunu vurguladı.Temiz ve sağlıklı bir çevrenin gelecek nesillere bırakılacak en değerli miras olduğunu ifade eden Ünlüce, "2025 yılı, çevre koruma ve sürdürülebilir enerji alanında örnek bir model oluşturduğumuz bir yıl oldu. Belediyemizin kararlılığı ve hemşehrilerimizin desteğiyle, yeşil ve yaşanabilir bir Eskişehir için durmadan çalışmaya devam edeceğiz" dedi.
Eskişehir, 2025’te attığı bu dev adımlarla Türkiye’nin çevre öncelikli şehirleri arasındaki liderliğini pekiştirdi.