İmza töreni sırasında duyulan karşılıklı güven ve saygı ifadeleri dikkat çekti. Başkan Ahmet Ataç, Altıeylül ekibinin kendileri için çok kıymetli olduğunu vurgularken, Altıeylül Belediye Başkanı Hakan Şehirli ise Ahmet Ataç’ı bir "duayen" ve "önder" olarak gördüklerini ifade etti.Şehirli, Tepebaşı’nın başarılı hizmetlerini örnek alarak Altıeylül’e taşımak istediklerini ve bu yolun açılmasından büyük onur duyduklarını belirtti.
Protokolün ardından heyet, Tepebaşı’nın sanatsal hafızası sayılan Uluslararası Pişmiş Toprak Sempozyumu eserlerini ve geri dönüşüm atölyelerini gezerek incelemelerde bulundu.
Özellikle Yazılıkaya Anıtı’nın kolektif bir sanat eseri olarak sunulması konuk heyet tarafından büyük hayranlıkla karşılanırken, bu birliktelik yerel yönetimlerde örnek bir dayanışma modeli olarak kayıtlara geçti.