Denetimlerde, özellikle gıda ürünlerinin saklama koşulları, tezgâh temizliği ve çalışanların kişisel hijyenine dikkat edildi. Ruhsatsız faaliyet gösteren ya da eksik belgeleri bulunan işletmelere uyarılarda bulunulurken, bazı iş yerlerine yasal işlem başlatıldı.
Zabıta ekipleri, denetimlerin temel amacının vatandaşların can ve mal güvenliğini sağlamak, çevre sağlığını korumak ve kent estetiğini bozacak unsurları ortadan kaldırmak olduğunu belirtti.Bu kapsamda, su ürünleri mevzuatı ve gıda güvenliği konularında ilgili kurumlarla iş birliği içerisinde denetimlerin periyodik olarak sürdürüleceği ifade edildi.