Hatipoğlu, liyakatten uzak atamaların şehre bedel ödettiğini savunarak, tüm iştiraklerdeki görevlendirmelerin gözden geçirilmesini istedi.
"2024'te Uyarmıştık, Tablo Ortada"
Milletvekili Nebi Hatipoğlu, yaptığı yazılı açıklamada geçmişteki uyarılarını hatırlatarak mevcut durumu "yönetimsizlik" olarak nitelendirdi. Hatipoğlu’nun açıklamasında öne çıkan ifadeler şunlar oldu:- Kriz Vurgusu: "2024’te liyakatsiz atamaların nelere yol açacağını ifade etmiştik. Bugün gelinen noktada kriz ve görevden ayrılışlar tablosuyla karşı karşıyayız."
- Eskişehir Vurgusu: "Bu şehir deneme tahtası değildir. Liyakatten uzak her tercih, bedelini Eskişehir’e ödetir."
Tüm İştirakler İçin "Şeffaflık" Çağrısı
Hatipoğlu, ESKİ’de yaşananların sadece bir başlangıç olduğunu ve benzer sorunların belediyeye bağlı diğer iştiraklerde de yaşandığını iddia etti. Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce’ye yönelik açık çağrısında şu taleplerde bulundu:- Şeffaf Süreç: ESKİ’de yaşanan yönetim krizinin kamuoyuna şeffaf bir şekilde açıklanması.
- Yeniden Değerlendirme: Belediye iştiraklerindeki tüm üst düzey görevlendirmelerin liyakat esasına göre baştan aşağı incelenmesi.

