Zihni Çalışkan: Yan yollar açılmazsa çevre yolu trafiği bitmez

AK Parti Eskişehir İl Başkanı Zihni Çalışkan, medyamidas.com'a verdiği özel röportajın ikinci bölümünde de Eskişehir'de trafik sorununa ilişkin önemli açıklamalarda bulundu, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi'ni topa tuttu...

SİYASET 09.04.2022, 10:19 09.04.2022, 10:48

AK Parti Eskişehir İl Başkanı Zihni Çalışkan, medyamidas.com yazarı Hakkı Kutlu'ya Eskişehir ve gündemdeki konulara dair önemli açıklamalarda bulunduğu röportajın ilk bölümünü dün "Zihni Çalışkan: Eskişehir vagon fabrikasını kaçırmasın" başlığı ile yayınlamıştık... Bugünkü ikinci ve son bölümünde de Zihni Çalışkan'ın Eskişehir'deki trafik sorunu, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi'ne yönelik eleştirileri ve havalimanı meselesi ile ilgili açıklamalarını yayınlıyoruz.

İşte Zihni Çalışkan'ın açıklamaları...

Trafik sorununun nedeni çevre yolu değil, Büyükşehir Belediyesi'nin yan yolları açmaması

"Eskişehir'de çevre yolunu yapmalıyız evet, ama çevre yolu bu şehirdeki trafiğin sadece yüzde 20'si. Çünkü transit geçişler var. Ama şehrin farklı akslarına giden yan yollara ihtiyacımız var. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, şu anda park olarak yaptığı yerlerde bile kısmi olarak yan yollar açsa, vatandaşlarımızın Emek'e, Gündoğdu'ya hızlı bir şekilde adapte olmasını sağlar. Bizim şehir merkezinde, Mustafa Kemal Atatürk Caddesi'nde Yunus Emre Caddesi'nde, Atatürk  Bulvarı'nda, İbrahim Karaoğlanoğlu Caddesi'nde, Çifteler Caddesi'nde çok yoğun bir trafik sorunumuz var. Bunun sebebi de yan yolların olmaması. Trafik yoğunluğunu oluşturan araçlar çevre yolundaki transit geçen araçlar değil. Şehre girişlerde, girişler Kartal Kavşağı'na kadar olduğu için sonrasında o yoğunluk kalkıyor. Eğer transit araçlar da yoğunluk oluştursa, sonrasında da o yoğunluğun devam etmesi gerekli."

Yaşar Kemal Caddesi açılmalı

"Daha önce de birçok kez açıklama yaptık ve çağrıda bulunduk. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi'nin Yaşar Kemal Caddesi'ni açması lazım. Ancak Büyükşehir Belediyesi halen bu konuda bir adıma atmıyor, bunu da anlamak mümkün değil"

Kapalı duraklar yok, klimalı otobüsler yok

"Bu şehirde ulaşımda kapalı durakların olmaması, klimalı otobüslerin olmaması çok önemli eksiklikler. Parti binamızın da arkasında bulunan Kurtuluş Kapalı Pazar Yeri'nin hali içler acısı durumda. Duydum ki Eskişehir Büyükşehir Belediyesi burayı yıkacak. Bir an önce yıkılıp yenisinin yapılması gerekli."

Bir müze yaptı, 2024'teki seçimde açacak... Bunların hizmet anlayışı bu!

"Bu konuştuklarımız Eskişehir Büyükşehir Belediyesi'nin sorumluluğunda olan şeyler. Ancak merkezdeki CHP'li iki ilçe belediyesi de kendilerine bu anlamda bir şeyler çıkarmalı. Onların da sermaye ve yatırım giderleri anlamında yaptıkları hiçbir şey yok. Bu böyle gitmez. Bir şey yapmadıkları için eleştiremiyoruz  da... Tepebaşı Belediyesi'nden 10 yıldır güneş enerjisi yatırımlarını, Remourban projesini dinliyoruz. Yere göğe sığdıramıyor. 1O yıldır yapamadınız mı bir şey... Odunpazarı Belediyesi halen bir kapalı pazar yeri yapabilmiş değil. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Odunpazarı'nda bir müze yaptı, Hamam Müzesi... Ne zaman açacak biliyor musunuz? 2024'teki seçimlerde açacak. Bunların hizmet anlayışı bu. Kent Park'ta Kent Evi diy bir yer yaptılar, 15 yılda bitiremediler. Bitti mi bitmedi mi bilmiyoruz. Kent Evi yaptılar ama 25 milyon liradan fazla para harcadılar. Şehre büyük bir zulümdür ve değer kaybettirmektir."

Eskişehirspor'a da katkı sağlamıyor

"Belediyenin kente değer kattıktan sonra başka şeylere de dönmesi gerekli. Örneğin Eskişehirspor'a bir katkı sağlaması lazım. Ama bu maalesef yok."

Tarıma destek verdiklerini söylüyorlar, halen mezbaha açmadılar

"Tarıma ilişkin destek verdiklerini söylüyorlar. Bu şehirde yapmaları gereken mezbahayı halen yapmamışlar. Tohum dağıttık diyorlar, milletin aklıyla alay ediyorlar. Dağıttıkları tohum 5 tek tohum... Ne yapacaksınız bununla! Tohumdan tohum üreteceksiniz, böyle şey olur mu! İnsanlar evlerindeki balkonlarında dağıtılan tohumlarla üç-beş saksı ekecekler. Koca Büyükşehir Belediyesi'nin şehrimize gördüğü öngörü budur. "Çiftçi ve üreticimize" destek veriyoruz diye söylüyorlar bir de..."

Minik minik işler, ama şovları dehşet

"Eskişehir Büyükşehir Belediyesi'nin yapması gereken çok iş var. Minik minik işler yapıyorlar, ama şovu ve algısı dehşet... Bu şehre yazık oluyor. İddia ile söylüyorum. Bu şehrin en güzel yolunu bana söylesinler. Herkes evininde önündeki yolun fotoğrafını atsın. Eskişehir bunları hak etmiyor, daha fazlasını hak ediyor."

Porsuk 1-2 projelerinde hiçbir sorun yok, ama 3 yıldır çivi çakılmadı

"Porsuk 1-2 projelerinde de hiçbir sorun olmamasına rağmen 3 yıldır tek bir çivi çakmadılar. Ulaşım master planı halen yok. Ulaşım master planı olmadığı için işler çalakalem yapılıyor. Bazı yerlerde tramvay hatlarımız maalesef atıl durumda. Çamlıca'daki tramvay hattına bakmak lazım. Çankaya'da benzer durum var. Çankaya'daki vatandaşımız şehir merkezine gelmek istiyor, biz alıyoruz ESOGÜ'ye yönlendiriyoruz. Bunlar yanlış projelerin sonucudur. Bunları herkes görüyor ve biliyor. Bunları çözüm üretilmesi, Eskişehir'in hak ettiği hizmetleri alması için her zaman anlatmaya devam edeceğiz."

Emirdağlı hemşerilerimiz zaten Eskişehir'e geliyor, gelecek... Eskişehir'in ekonomik kaybı olmazdı, Emirdağlı hemşerilerimize eziyet olurdu

"Eskişehir Hasan Polatkan Havalimanı konusunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanımızla Ankara'da yaptığımız toplantıda ısrarla şunun üzerinde durduk: İsteyen istediği yere uçsun. Eskişehir'e uçmak isteyenler Eskişehir'e uçmaya devam etsin. Ve sayın Bakanımızdan da bunun sözünü aldık. Toplantı sonrasında tüm toplantıya katılanlar aynı anda tweet attık. Dolayısıyla hepimizin bu söylem dışında bir yanlış anlaması da olamazdı. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün sahayı zorlaması yönünde bir olgu gözüktü. İki haftalık planlamada uçuş firmaları da biraz temkinli hareket ediyordu, iki haftada bir uçağı doldurabilecek miyim şeklinde. Dolayısıyla meselenin çözümünü ilk anda bu biraz zorladı. Uçuş ücretleri açısından bakıldığında da bir fark vardı. Ama sözün özü, temelde o toplantıda herkesin duyduğu şey şuydu: İsteyen istediği havalimanına uçacak... Ulaştırma ve Altyapı Bakanımızın bize söyledikleri buydu. Bundan sonrası yaşananlar bir planlama hatası olabilir. Veya, Eskişehir'e uçun ama Kütahya'ya da uçun meselesi olabilir, ama o bizim dışımızda bir şey. Bizim şehre anlattıklarımızda Ulaştırma ve Altyapı Bakanımızdan duyduklarımız ve ondan anladıklarımız dışında bir şey anlatmadık. Dolayısıyla, hepimizin söylemi aynı olduğuna göre Bakan beyden bunu aldık. Sahaya olan yansımaları da takip ettik, çözmeye çalıştık.
Havayolu şirketleri de meseleye yönelik biraz tedirgin davranıyorlar. Sahadaki yolcu taleplerini bize ilettiklerinde, örneğin "Eskişehir'e günlük 100 yolcu talebi varsa, Kütahya'ya 15 yolcu talebi var. Buna göre haftada Eskişehir'e 3 uçuş, Zafer Havalimanı'na bir uçuş olma ihtimali var. Buna göre de bir fiyatlandırma yapıyoruz" diyebilecek bir öngörüyü yazılı hale getirebilecek arzularının olmadığını gördüm ben bu süreçte. Bu onlar için ticari anlamda zor bir yerde duruyor olabilir. Ama biz sahadaki verileri, talepleri almalıyız ki doğru şekilde iletelim."

"Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ün bize verdiği bilgilerde yüzde 40-45 oranında Emirdağ'da ikamet eden ve oraya uçmayı arzulayan yolculardan bahsediyorlar. Ancak biz böyle değerlendirmiyoruz. Bu kişilerin de aslında çift ikameti var, hasbelkader sistemde ikamet olarak Emirdağ'ı göstermişler. Ama halbuki Eskişehir'e geliyor, Eskişehir'de kalıyor, arada memleketi Emirdağ'a da gidiyor. Ama asıl ticari hayatı Eskişehir'de geçiyor. Sahadaki durum bu. Ama havayolu firmalarının da ölçümleme anlamında veriyi biraz daha bize yansıtması lazım ki, biz de sahadaki verileri doğru yansıtalım.
Bu olayda şunun altını net çizmeliyiz. Kütahya, Altıntaş'taki Zafer Havalimanı'na nispeten daha yakın diye bu vatandaşlarımızın Kütahya'ya yerleşme arzusu olmayacak. Eğer mesele Emirdağ bağlantısı ise... Yurtdışını hiç hesaba katmasak bile Emirdağlı hemşehrilerimizin ticari hayata entegrasyon anlamında iş gördükleri, kendi hayatlarını yaşadıkları şehir Eskişehir. Emirdağlılar Eskişehir'i yerleşme alanı olarak değerlendirdiklerinde nasıl gelirlerse gelsinler artık Eskişehirlilerdir. Zafer Havalimanı'na da uçsalar, döndüklerinde bir saat sonra Eskişehir'e gelecekler. Kütahya'da, Afyonkarahisar'da biraz dolaşayım demeyecekler. Yani, burada Eskişehir için zaten bir ekonomik kayıp olmayacaktı. Tamamen Emirdağlı hemşehrilerimizin daha konforlu gelip gitmesi için, aradaki 1-1,5 saatlik zamanı kaybettirmemek için bunları söylüyoruz."

Şimdi havalimanımızın kalitesi de artırılacak

"Arada Eskişehir'deki havalimanımızın kalitesini de arttırmak söz konusu oldu. Havalimanımızdaki tüm alanlar yeniden gözden geçirilecek, düzenlenecek. Bu da şehrimiz için bir kazanım olacak. Yoksa Hasan Polatkan Havalimanı eğitim uçuşları için de ideal, ticari uçuşlar için de ideal bir havalimanı."

"Zihni Çalışkan: Eskişehir vagon fabrikasını kaçırmasın!"... Röportajımızın birinci bölümünü okumak için tıklayın